EQ

Tájékoztató a BUDA-CASH Zrt. „f.a.” ügyfelei számára az ügyfélvagyon kiadásának menetéről

A BUDA-CASH Zrt. "f.a." (továbbiakban: BUDA-CASH) és az EQUILOR Befektetési Zrt. (továbbiakban: EQUILOR) között létrejött, ügyfélmegbízások felvétele és transzfermegbízások befektetési szolgáltatási tevékenység keretében történő teljesítésére vonatkozó, kiadási célú együttműködési megállapodás alapján a BUDA-CASH ügyfeleit illető, EQUILOR befektetési szolgáltatónál elhelyezett ügyféleszközök kiadásával kapcsolatos tudnivalókat a jelen tájékoztató tartalmazza.

 

  1. Általános tudnivalók

Ezen kiadási folyamatban kizárólag azon ügyfelek érintettek, akiket a BUDA-CASH előzetesen levélben értesített a kiadható ügyféleszközökről.

A kiadási folyamatban érintett ügyfelekkel a kapcsolatfelvételt az EQUILOR. 2024.06.10. napjától kezdi meg. A kapcsolatfelvételre elsődlegesen telefonon és e-mailben kerül sor, azon telefonszám és e-mail cím alkalmazásával, amelyeket az ügyfél korábban a BUDA-CASH rendelkezésére bocsátott. Amennyiben az ügyfél telefonos és e-mail elérhetőségében változás következett be, azt jelezni szükséges a BUDA-CASH (info@budacash.hu), vagy az EQUILOR (kiadas@equilor.hu) felé.

A kiadási folyamat adminisztratív lebonyolítására az ügyfelekkel előzetesen egyeztetett időpontban kerül sor, ezzel biztosítva a gördülékeny ügyintézést.

Az ügyféleszközök feletti rendelkezések tekintetében új nyomtatvány kialakítására került sor, mely az EQUILOR-nál érhető el. Az ügyféleszközökre vonatkozó megbízások kizárólag az EQUILOR Zrt. részére küldhetők meg/adhatók át az EQUILOR-ral előzetesen egyeztetettek szerint személyesen, ill. meghatalmazottja útján az EQUILOR székhelyén (1026 Budapest, Pasaréti út 122-124.), továbbá AVDH aláírással (lásd 10. pontban leírtak) ellátva elektronikus úton a kiadas@equilor.hu e-mail címre.

A BUDA-CASH ügyfeleinek eszközkiadásával kapcsolatos ügyintézésre kizárólag az előzetesen egyeztetett időpontban nyílik lehetőség, egyéb időpontban érkező ügyfélmegkereséseket az EQUILOR-nak nem áll módjában soron kívül teljesíteni.

 

  1. Az eszközkiadási megbízás megadásának folyamata

Kérjük, hogy minden esetben vegyék figyelembe eszközök kiadásához kapcsolódó megbízás felvételének és teljesítésének alábbi feltételeit, szabályait, amelytől sem a BUDA-CASH, sem az EQUILOR nem tud eltérni.

A vagyonkiadási megbízás megadásához nem alkalmazhatók a BUDA-CASH https://www.budacash.hu/ weboldalán a Letölthető nyomtatványok menüpont alatt található alábbi nyomtatványok, ezért azok EQUILOR-hoz történő beküldésével a vagyonkiadás gyorsítására nincs lehetőség:

  • Átutalási megbízás (pénzeszközök)
  • Transzferálási megbízás (értékpapírok)
  • Pénzeszközről lemondó nyilatkozat
  • Értékpapírokról lemondó nyilatkozat

A vagyonkiadási megbízás megadása érdekében az EQUILOR munkatársai keresik meg az ügyfeleket, és egyeztetik a szükséges teendőket.

Annak érdekében, hogy az EQUILOR által felvett, értékpapírra vonatkozó vagyonkiadási megbízás gördülékenyen teljesíthető legyen, kérjük az ügyfeleket, hogy előzetesen egyeztessenek az értékpapírt fogadó befektetési szolgáltatóval a transzferálási megbízásban feltüntetendő pontos adatokról és a transzferálásra kerülő értékpapír értékéről, továbbá kérjük, hogy a fogadó befektetési szolgáltató részéről kapcsolattartó adatait is adja meg az esetlegesen felmerülő kérdések egyeztetése érdekében.

Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy amennyiben helytelen adatok kerülnek megadásra, és emiatt a transzfer/utalás nem teljesül, akkor a megismételt transzferálás/kiutalás költségeit újra fel kell számítanunk.

Amennyiben az Ön részére kiadható HUF-tól eltérő devizanemben nyilvántartott pénzeszközöket HUF-ban vezetett bankszámlára kéri átutalni, úgy kérjük, hogy az Átutalási megbízás nyomtatványnak a belföldi forint utalási részét szíveskedjen kitölteni, mely során kérjük, hogy az IBAN és a SWIFT kódot is szíveskedjen megjelölni. Kérjük továbbá, hogy ebben az esetben szíveskedjen feltüntetni a nyomtatványon pontosan melyik devizaállomány tekintetében kéri a HUF-ban vezetett számlára történő utalást. (Pl. „Az USD állományt HUF-ban vezetett számlára kérem kiutalni.”)

Amennyiben USD pénzeszköz kiutalást kéri, úgy szükséges a saját számlaszámához tartozó IBAN és SWIFT kód, továbbá számlavezető bankjához kapcsolódó, az USD levelező és közvetítő bank/bankok neve és SWIFT kódja megjelölése is. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy amennyiben bankszámláját vezető pénzintézetének levelező (CORRESPONDENT BANK) vagy közvetítő (INTERMEDIARY BANK) bankja a JP Morgan (SWIFT kód: CHAS US 33), úgy az USD pénznemre vonatkozó átutalás nem fog teljesülni, ezért kérjük, szíveskedjen egyeztetni bankszámláját vezető pénzintézetével, ill. ügyfélszámláját vezető befektetési szolgáltatójával arról, hogy a JP Morgan helyett milyen más levelező, ill. közvetítő bank adatait tudják megjelölni az utalási megbízáson.

A vagyonkiadáshoz szükséges személyes adatok ellenőrzése során az egyes iratokról másolatkészítésére kerül sor.

 

  1. Az eszközkiadási megbízás megadásának folyamata

A vagyonkiadással összefüggő ügyintézéshez alábbi eredeti dokumentumok bemutatására lesz szükség:

  1. Természetes személyek
    1. személyazonosító okmány
    2. lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldala
  • adóazonosító jelet tanúsító igazolvány

 

  1. Jogi személyek
    1. eredeti 30 napnál nem régebbi cégkivonat
    2. eredeti aláírási címpéldány(ok)
  • cégképviselő személy(ek) a. pontban jelzett iratai
  1. az ügyfélvagyonkiadáshoz szükséges nyomtatványokat - a cég képviseletére vonatkozó szabályok szerint - cégszerűen szükséges aláírni

 

  1. Külföldi bejegyzésű szervezetek
    1. 30 napnál nem régebbi olyan eredeti okirat, amely igazolja a cég működését,
    2. a külföldi bejegyzésű szervezet képviseletében eljáró személyek eljárási jogosultságát igazoló irat és annak hiteles, Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda (OFFI) által elkészített magyar nyelvű fordítása

 

  1. Meghatalmazott általi eljárás

Az ügyfelek az eszközök feletti rendelkezés megadásakor meghatalmazott útján is eljárhatnak.

A vagyonkiadás során alkalmazandó, mind a természetes személyek, mind a jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek számára elkészített meghatalmazás nyomtatványok a jelen Ügyféltájékoztató mellékletét képezik.

A meghatalmazást teljes bizonyító erejű magánokiratba foglaltan (pl. két tanú eredeti aláírásával ellátva, vagy AVDH aláírás) kérjük benyújtani a meghatalmazásban megjelölt iratokkal együtt. A személyes adatokat tartalmazó okmányok (személyazonosító igazolvány/útlevél/gépjárművezetői engedély, lakcímkártya lakcímet tartalmazó oldala, adókártya) fénymásolatát a meghatalmazó ügyfél aláírásával kell ellátni.

A meghatalmazás dátuma nem lehet korábbi, mint az EQUILOR-nál történő személyes ügyintézés napját megelőző 30 nap, a meghatalmazások az aláírásukat követő 30 napig érvényesek.

 

  1. Mit kell tennem, ha nem tartok igényt a részemre nyilvántartott ügyféleszközre? (Lemondó nyilatkozat)

Amennyiben az ügyfélszámláján nyilvántartott értékpapír/pénzeszköz értéke a transzferálási/utalási költség nagyságához képest jelentősen alacsonyabb vagy az értékpapír értéktelen, és emiatt nem kíván tranzakciós díjat/díjakat fizetni a vagyonkiadásért, akkor lehetősége van arra, hogy az értékpapírokról/pénzeszközökről lemondjon a BUDA-CASH részére.

A lemondással érintett ügyféleszközök megjelölését és a lemondó nyilatkozatokat az EQUILOR-nál elérhető nyomtatvány kitöltésével, ill. az ügyfél személyes adatai egyeztetését követően telefonon adott erre vonatkozó megbízás megadásával lehet megtenni.

 

 

  1. Mit tehetek a többféle devizában nyilvántartott, alacsony összegű pénzeszközök kiadása elősegítése érdekében? (Devizakonverzió)

 

Amennyiben kettő vagy attól többféle devizanemben van pénzeszköz nyilvántartva az Ön részére, és azok közül bármelyik alacsony összegű az adott devizában megállapított tranzakciós költséghez képest, úgy az az EQUILOR ügyintézőjével történő egyeztetés során a vagyonkiadási megbízás nyomtatvány erre vonatkozó részének kitöltése útján, ill. az EQUILOR ügyintézőjével történő telefonos egyeztetés során szóban megerősített nyilatkozatában szíveskedjen kérni, hogy melyik deviza állománya milyen másik devizára kerüljön átváltásra, és kérje, hogy átváltás után indítsuk el a vagyonkiadást. A devizák közötti váltásra a váltás jóváhagyása napján érvényes MNB középárfolyamon kerül sor (http://www.mnb.hu/arfolyamok).

 

 

  1. Milyen költségekkel jár az eszközök kiadása, mikor és hogy kell ezt megfizetni? (TRANZAKCIÓS DÍJAK)

Az értékpapírok transzferálásnak, ill. a pénzeszközök utalásának előfeltétele a szükséges tranzakciós díjak BUDA-CASH részére történő megfizetése, ill. azok fedezetének az ügyfél BUDA-CASH-nél vezetett ügyfélszámlán rendelkezésre állása.

Azon értékpapírok esetében, melyek tekintetében a BUDA-CASH elleni felszámolási eljárásban már sor került kiadásra, a transzferálás tranzakciós díjának megfizetésétől a BUDA-CASH eltekint. A BUDA-CASH által az EQUILOR részére átadott adatok ezen információkat tartalmazzák.

A tranzakciós díjak nagysága a BUDA-CASH Üzletszabályzatának mellékletét képező Díjtételek jegyzéke alapján kerül meghatározásra:

Értékpapír transzferálás költségeiKöltség/instrumentum
Magyar bejegyzésű, magyar ISIN kóddal rendelkező értékpapírok2.000 Forint
Külföldi bejegyzésű, külföldi ISIN kóddal rendelkező értékpapírok10.000 Forint
Belföldi készpénz utalás díjaiAz utalandó összeg százaléka:Minimum díjMaximum díj
Forint utalás0,15 %250 Forint-
EUR utalás0,25 %20 EUR-
USD utalás0,25 %25 USD350 USD
GBP utalás0,25 %18 GBP80 GBP
NOK utalás0,25 %160 NOK720 NOK
CHF utalás0,25 %25 CHF350 CHF
Egyéb deviza utalás0,25%-a, de minimum 4.000,- Ft-nak megfelelő deviza

 

A tranzakciós díjak minden esetben levonásra kerülnek az ügyfél számláján fellelhető pénzeszközből, ha a megfelelő fedezet rendelkezésre áll. A tranzakciós díjak megfizetésének hiányában a tranzakciók nem teljesülnek.

A tranzakciós díjak tekintetében devizakonverzió is teljesíthető az ügyfél kérésére.

Ha Önnek kiegyenlítésre váró tranzakciós díjtartozása vagy egyéb tartozása van, akkor kérjük, az alábbi számlaszámra és közleménnyel utalja annak költségét:

Bankszámla jogosultja:          BUDA-CASH Zrt. „f.a.”

MBH Bank Nyrt. 10300002-10639746-49020063

Közlemény: „Ügyfél neve, Ügyfélkódja”

 

 

  1. Hova utalhatom, transzferálhatom el a részemre nyilvántartott eszközöket?

A pénzeszközöket és pénzügyi eszközöket kizárólag az ügyfél saját nevére szóló bankszámlára és vagy ügyfélszámlákra lehet átutalni, transzferáltatni. Készpénzes kifizetésre nincs lehetőség.

A kiadható értékpapírok kizárólag befektetési szolgáltatónál vezetett értékpapír-számlára transzferálhatók. A BUDA-CASH-nek – tevékenységi engedély hiányában - nincs lehetősége az ügyfél részére kiadható értékpapírokat az ügyfél kérésére értékesíteni és annak ellenértékét az ügyfélszámlán jóváírni.

Az EQUILOR az ügyfélvagyonkiadással érintett ügyfelek számára – igény szerint -- biztosítja az ügyfélszámlanyitás lehetőségét a gyors és kényelmes ügyintézés érdekében. Ezen igényét kérjük, jelezze az EQUILOR munkatársai felé.

 

  1. Mikor kerül teljesítésre megbízásom, mikor kapom meg eszközeimet?

Az ügyfél megbízásainak EQUILOR által történt átvételét követően, a tranzakciós díjak összegének hiánytalan rendelkezésére állása, továbbá az esetlegesen fennálló tartozás rendezettsége esetén az alábbi időtartamon belül kerül sor a megbízások teljesítésére (a megadott időtartamok hosszát az átvevő intézmény eljárása is befolyásolja):

  • belföldi kibocsátású értékpapírok transzfere: 8 munkanap,
  • külföldi kibocsátású értékpapírok transzfere: 20 munkanap,
  • lemondó nyilatkozatok: 5 munkanap.
  • pénzeszközök: minden értékpapír transzferének teljesítését, ill. a lemondó nyilatkozat könyvelését követően 5 munkanapon belül

Kérjük figyelembe venni, hogy a fent megjelölt határidők szempontjából a megbízások teljesítése az azok végrehajtásához szükséges instrukciók BUDA-CASH, ill. EQUILOR által megadását jelenti a számlavezető, ill. fogadó intézmények felé. A tranzakciók végrehajtásának időigénye, tényleges végrehajtása főként nemzetközi értékpapírtranszferek esetén nagyban függ azok egyedi jellegétől és a fogadó intézmények eljárásaitól.

 

  1. Hogyan történik a dokumentumok AVDH aláírással történő hitelesítése?

A vagyonkiadáshoz kapcsolódó dokumentumok Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítés (AVDH) aláírással  hitelesítendő dokumentumok hitelesítésére az alábbi weboldal használatával van lehetősége:

https://magyarorszag.hu/avdh

 

A szolgáltatás használatához Ügyfélkapuval történő azonosítás szükséges, az Ön AVDH aláírása Ügyfélkapujához hozzá van rendelve.

A hitelesítés menete a következő:

  • A fent megadott weboldalon a „BEJELENTKEZÉS” menüpontra történő klikkelés után adja meg ügyfélkapuja azonosító adatait.
  • Bejelentkezést követően a hitelesíteni kívánt fájl kiválasztásához kattintson a "Klikkeljen ide a tallózáshoz" mezőbe. Ekkor a felugró tallózó ablakban a saját gépéről kiválaszthatja azt a fájlt, amelyen a hitelesítést el szeretné végezni.
  • A hitelesítés típusának kiválasztásakor a „Hiteles PDF” típusú eljárással hitelesítse a kiválasztott pdf-et.
  • Az ÁSZF jelölőnégyzet kipipálásával fogadja el az Általános Szolgáltatási Feltételeket, majd küldje el a dokumentumot a rendszernek hitelesítésre. A küldés után azonosítsa magát ügyfélkapus felhasználónevének és jelszavának pontos megadásával.
  • Sikeres azonosítás után az AVDH-rendszer hitelesíti a dokumentumot, amely az oldalról közvetlenül letölthető, ill. saját e-mail címének megadásával a rendszer közvetlenül megküldi Önnek a hitelesített dokumentumot pdf formátumban.

 

Javasoljuk, hogy a hitelesített dokumentumok megküldését saját e-mail címére kérje, majd a kapott linken keresztül töltse le az AVDH aláírással ellátott fájlt és ezen dokumentumot küldje be az kiadas@equilor.hu e-mail címre.

Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a hitelesített pdf csatolmányként tartalmazza annak igazolását (pdf megnyitása után a gémkapocs jelre kattintva), hogy az AVDH aláírás kitől származik. Erre tekintettel kérjük, hogy a letöltött pdf-et változtatás nélkül küldje meg a megadott e-mail címre.

 

Budapest, 2024.06.04.

                                                                                     BUDA-CASH Zrt. „f.a.”

 

Mellékletek:

  1. Meghatalmazás természetes személy ügyfél részéről
  2. Meghatalmazás jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező ügyfél részéről

 

Vissza
­